• Euronics Corvin üzlet fotó
    Cégvezetés,  Kereskedelem,  Kiemelt

    Nem elég csak online jelen lenni!

    Az elmúlt másfél évben, amíg a pandémia miatt hol kötelező karanténban, hol önkéntes „szobafogságban” voltunk, mindannyian láttuk, éreztük, hogy hatalmasat nőtt az e-kereskedelem. Online rendeltünk ételt, heti bevásárlást, konferenciakamerát, van, akinek számítógépre, másnak második monitorra volt szüksége – a bezártságunk alatt is dolgozó futárok mindent házhoz szállítottak. Már autót is vásárolhatunk online, virtuális bemutató alapján – mondjuk én biztos, hogy próbakör nélkül nem ugranék bele! Gondolhatnánk, hogy lassan nem is lesz már szükség hagyományos üzletekre, de nem is tévedhetnénk nagyobbat.

    A GfK friss, „Európai Kiskereskedelem” című tanulmánya szerint Európában a kiskereskedelem forgalma 2020 januárja óta átlagosan 24 százalékkal nőtt, az online kereskedelem súlya pedig az idei első félévben már elérte a 45 százalékot, vagyis lassan ugyanannyit költünk az interneten, mint a fizikai boltokban. Magyarországon és a mi kategóriánkban, a műszaki kiskereskedelemben a GfK Kiskereskedelmi panelje 11,5 százalékos növekedést mért, az online csatorna súlya pedig 36,5 százalék volt – tehát minden három forintból már kevesebb, mint kettőt költünk el offline üzletekben.

    Mit vásárolunk?

    A GfK első féléves jelentése (GfK’s Helicopter View Report for the Tech Industry) és a saját adataink alapján is látszik, hogy jelentősen nőtt a szórakoztatóelektronikai szegmens – a tavalyról elhalasztott foci-eb miatt sokan vásároltak új TV-t. A Covid 1. hulláma által gerjesztett magas bázis miatt csökkent viszont a tavalyi év slágertermékei, a háztartási kisgépek, különösen a sütő-főző eszközök és a hajnyírók forgalma. Valószínűleg a lakásfelújítási támogatás hatása, hogy szépen bővült a beépíthető háztartási nagygépek iránti kereslet.

    Mégis azt gondolom, hogy továbbra is fontos az országos bolthálózat, hiszen tartós fogyasztási cikkeket felelőtlenség lenne úgy vásárolni, hogy nem néztük, tapogattuk meg. Nagyon is személyes döntés, és évekre meghatározhatja az otthon töltött órák, napok hangulatát, hogy néz ki és milyen képet ad egy tévé, mekkora a zöldséges fiók egy hűtőszekrényben, vagy valójában mekkora a 6 kilogrammra hitelesített mosógép dobja, ajtónyílása. Ráadásul szakértő segítség, az egyéni igényeinket felmérni képes tapasztalt szakértékesítő tanácsai nélkül könnyű elveszni a hatalmas választékban, és drága hibákat véthetünk. Éppen ezért próbálkoznak a korábban kizárólag e-kereskedelemmel foglalkozó versenytársaink is fizikai boltok nyitásával.

    Ha itt is labdába akarnak rúgni, lesz dolguk: 67 üzletünkkel messze az Euronicsé a legnagyobb országos lefedettséggel rendelkező műszaki kiskereskedelmi hálózat Magyarországon. De nálunk is egyre fontosabb az e-kereskedelem: az idei első félévben teljes árbevételünk – a márciusi kötelező boltzár hatását kiszűrve – 20 százalékkal nőtt, az online viszont közel 60 százalékkal egyenesen kilőtt! Eddig is jelentős összegeket fektettünk be a digitalizációba, idén további komoly beruházásokkal fejlesztjük a webshopunkat és a hozzá kapcsolódó logisztikai szolgáltatásokat, hogy a vásárlók még gyorsabban, még kényelmesebben rendelhessenek egyre bővülő kínálatunkból.

  • Chowbotics automata
    Kereskedelem,  Kiemelt

    A robotok már a spájzban vannak

    Számos izgalmas technológiai ugrást láttunk az elmúlt néhány évben. A pandémia teljes iparágak gyors ütemű digitalizációját kényszerítette ki, a videókonferencia-rendszereken töltött napokon olyan éttermektől is rendelhettünk ebédet, amelyekről korábban ez elképzelhetetlen lett volna. Ki látott már olyat, hogy egy Michelin-csillagos étterem a félkész fogásokat teljes stábbal kíséri ki, hogy a vendég otthonában készítse el? Pedig mint majd’ minden szakma, a vendéglátás további gyökeres átalakulás előtt áll, már nem science fiction, hogy a hús-vér szakácsok helyett robotok főzzenek ránk…

    DoorDash az észak-amerikai kontinens legnépszerűbb ételrendelő platformja, épp úgy a vendégek, az éttermek és a futárok között teremt összeköttetést, mint idehaza a Foodpanda (korábban NetPincér). Valódi Szilícium-völgyi techcégként azonban a jól bevált recepteknél (sic!) messzebbre tekintenek: februárban felvásárolták a salátákat és tálakat egyéni ízlés szerint elkészítő robotok gyártóját, a Chowbotics vállalatot.

    Sally, a 35 ezer dolláros (most kb. 10,5 millió forint) robot akár 22 féle előkészített alapanyag tárolására képes, melyekből 65 különböző salátát, tálat vagy más főételt képes összeállítani. Csirkés cézár-saláta kenyérkocka és szósz nélkül? Természetesen! Taco-tál csípős salsával, de enyhén fűszerezett hússal? Nem probléma! Az apró startup hét év alatt kb. 125 Sallyt adott el, elsősorban egyetemeknek, kórházaknak és szupermarket-láncoknak – olyan intézményeknek, ahol hatalmas érték a testre szabott, egészséges fogások tökéletesen higiénikus összeállítása. 

    Egy gépet viszonylag egyszerű rendszeresen fertőtleníteni, ezzel szemben az elmúlt másfél évben láttuk, mennyire sérülékeny, és mások egészsége szempontjából is kockázatos lehet egy ember a konyhában. A következő két évtized alapvető kihívása lesz azonosítani azokat a munkaköröket, amelyeket már nem szükséges, hogy ember lásson el. Ugyanilyen fontos kérdés, hogy milyen munkát végezhetnek – akár átképzés, újra- és élethosszig tanulás eredményeként – az empatikus, kreatív, a digitális utasításokon túl a mások motivációit, érzelmeit, kérdéseit és aggályait is értelmezni képes emberek. Nálunk ez kiemelten fontos, hiszen az Euronics Magyarország számára a legfontosabb a szakértelem, és a személyes segítségnyújtás a vásárló számára, legyen ez bármelyik boltunkban, online rendszereinkben, vagy ügyfélszolgálatunkon keresztül.

  • Üzletünk előtt
    Cégvezetés,  Kiemelt

    A bér nem elég – munkaerő-megtartás 2021-ben

    A múlt héten közzétettük az Euronics munkatársainak átlagbéreit, amelyeket a nyáron az inflációt meghaladó mértékben emeltünk. Az alapbér azonban csak az első feltétel, emellett nagyon sok minden szükséges ahhoz, hogy egy munkáltató 2021-ben képes legyen megtartani az egyre nehezebben toborzott kollégáit.

    Az elmúlt másfél év minden cég, minden dolgozó és vezető számára nagyon nehéz volt. A nem élelmiszereket forgalmazó kereskedelmi vállalatok számára különösen, hiszen márciusban, a harmadik hullám miatt be kellett zárnunk a boltokat. Volt, aki fizetés nélküli szabadságra küldte a kollégáit, volt, aki, ha csak átmenetileg is, de felmondott nekik. Ez utóbbi szerintem rendkívüli rövidlátásról tanúskodik: hogyan várhat lojalitást az embereitől olyan munkáltató, amelyik cserbenhagyja őket, ha baj van?

    Mi az Euronicsnál úgy döntöttünk, senkit nem küldünk el az ideiglenes boltzár miatt.

    Az üzletek dolgozóit fizetett szabadságra küldtük, hiszen csak azért, mert a mi boltjaink nem nyithattak ki, nekik gondoskodni kellett a családjuk megélhetéséről. Természetes, hogy nem hagytuk őket egyedül!

    A pandémia alatt jelentősen nőtt a műszaki cikkek iránti kereslet: idén, a fokozatos nyitással, az ország újra indulásakor az üzletekben 20, az online csatornánkon 60 százalékos növekedést értünk el az előző évhez képest. Úgy gondolom, az a helyes, ha egy felelős, hosszú távon gondolkodó vállalat a munkavállalóival is osztozik az eredményekben: ha együtt sírunk, együtt is nevetünk! Ezért az inflációt jócskán meghaladó mértékben, átlagosan 7 százalékkal emeltük a szaküzletekben a béreket.

    Tavasszal elkezdtem személyesen végiglátogatni mind a 67 üzletünket, mert szeretném első kézből hallani, hogy vannak a kollégáim, mit szeretnének, mire van szükségük ahhoz, hogy ne csak jól dolgozzanak, de jól is érezzék magukat. Rengeteg inspiráló történetet, gondolatot hallottam, több száz munkatársammal találkoztam.

    Arra jutottam, a kitartásukat, hűségüket szeretném rendszeresen meghálálni, ezért bevezettük a lojalitási bónusz intézményét. Erre az üzlethálózatban mindenki jogosult, aki legalább hat hónapja dolgozik nálunk, összege pedig fokozatosan nő a cégünknél eltöltött munkaévekkel arányosan. Két éves vagy annál hosszabb munkaviszony után már egy teljes havi pluszbért adunk, két részletben, júliusban és januárban.

    Az ország különböző Euronics-boltjaiban folytatott beszélgetéseink alapján megerősíthetem, hogy fontos szempont a munkatársak megtartásában a folyamatos képzés is. Egy olyan gyorsan változó szegmensben, mint a műszaki és hobbicikkek, nem egyszerű mindig tisztában lenni a legújabb trendekkel, ráadásul a szakértő értékesítésnek is számos olyan finomsága van, amelyet éveken át tanítunk kollégáinknak. A távoktatásban elvégezhető modulokból negyedévente vizsgát is tesznek, így objektív feltételek alapján is követhetik folyamatos fejlődésüket, tanulásukat.Tisztes jövedelem, megbecsülés, folyamatos képzés és remek közösség: ezek vállalati kultúránk legfőbb építőkövei. 2021-ben ez az alap!

  • Uncategorized

    Küzdősportok

    Üzleti körökben azt tapasztalom, hogy még mindig tabunak számítanak a küzdősportok. Beszélgetés közben gyakran feljön, ki hol teniszezik, melyik kikötőből vitorlázik vagy melyik range-en járt, viszont a kontakt sportokról kevésbé hallani ilyenkor.

    Valószínűleg sokaknak az agresszió, a kék-zöld foltok jutnak eszébe ezzel kapcsolatban, míg én sokkal inkább a fegyelmezettségről, a tiszteletről és az összetartásról tudnék mesélni.

    Azok a fiatal srácok, akik korán bekerülnek egy ilyen sportágba, egyesületbe, sokan itt találják meg a második családjuk, legjobb barátaikat és ami a legfontosabb, az első komoly kihívásokat! Azok, akik a sportcélokat szeretnék elérni, tapasztalataim alapján sokkal kisebb eséllyel fognak „elveszni” az éjszakában (és annak káros szereiben) vagy a számítógépes játékfüggőségben, arról nem is beszélve, hogy megtanulják, mit is jelent igazából a kitartás!

    Volt olyan edzőhöz szerencsém, aki London egyik legjobb MMA edzőtermének vezető thai box edzőjeként, profi versenyző létére is komoly figyelmet szentelt a személyes coachingnak. Neki számított, hogy az edzőtermen kívül is a maximumot tudják adni a tanítványai, hogy a sporton túl is boldogok és sikeresek legyenek. Később saját tanácsadócéget alapított és azóta is multicégek teljesítménycoach-partnere. De róla majd a későbbiekben – megér egy külön írást a technikáiról és módszereiről! Most csak oda szeretettem volna kilyukadni, hogy egy jó edző, egy jó csapat olyan stabilitást adhat, ami segít érző, gondolkodó, tudatos embernek maradni, bármekkora káosz is van az élet más területein.

    Szerintem a fő különbség a küzdősportok és a fent említett „úri” sportok között, hogy utóbbiakat az emberek félnek kipróbálni, mert azt gondolják, hogy rögtön a ringbe dobják őket, és nem szeretnének már az első edzésről monoklival hazamenni…

    Pedig aki már próbálta bármelyik harcművészetet, tudja, hogy erről szó sincs: ahhoz, hogy kontakt szintig eljuss, rengeteget kell edzeni, komoly fejlődést és kitartást kell bizonyítanod.

    Egy szó mint száz, nem gondolom, hogy szégyelleni kellene, ha golftáska vagy teniszütő helyett kesztyűt húzunk. Én kifejezetten büszke vagyok azokra a klubokra, edzőkre és csapatokra, akikkel volt lehetőségem együtt küzdeni. Egytől-egyig rengeteget tettek hozzá az életemhez és fejlődésemhez, a bunyón kívül is! Kívánom, hogy mindenki találja meg azt a sportot amiben sikerül kikapcsolnia és feltöltődnie!

    Klubok, akiket örökké a szívembe zártam:

    • Veszprémi Thaibox Egyesület – Körmendi Ferenc, Kemény Gyula. Náluk húztam először kesztyűt!
    • KFA East Grinstead – Mark Hobbs és Tom Green, 2011-2012. Életem első grappling edzései…
    • London Fight Factory – Luiz Manxinha, Aaron Ramos és Nick Forrer. 2013-2014, majd 2018-ban ismét. Nélkülük Londonban nagyon elkallódtam volna…
    • 2018 óta Budapesten csakis a Twins Gym, Góman Renátó – akinek sikerült rávennie, hogy elinduljak el az első Magyar Bajnoki meccsemen…

  • Megjelenés

    #Együttsikerül pályázat részleteiről az ATV-műsorában

    Az Euronics Magyarország színeiben a Covid első hullámában 300 háztartási gépet, több mint 25 millió forint értékben adományoztunk azon egészségügyi intézmények számára amelyeket a legjobban leterhelte a vírus.

    Összesen 150 nagy-háztartási gépet (mosógépeket, hűtőket és fagyasztókat) és 150 kis-háztartási Dyras készüléket többek között kenyérpirítókat, vízforralókat, hogy kényelmesebbé tegyük az egészségügyben dolgozók kitartó munkájukat.

    #Euronics #Dyras #együttsikerül

    https://euronics.hu/egyuttsikerul