• Megjelenés

    Olyan környezetben kell most vezetőnek lenni, ahol olykor már a sárga lámpánál el kell indulni

    26 éves kora óta ügyvezetői szerepben van, megalkotott egy saját márkát, szabályzatok helyett elvekben hisz, rendkívül ambíciózus és igen határozott elképzelései vannak a vezetésről. Ő Fazekas Bálint, az Euronics kereskedelmi ügyvezető igazgatója, aki mindössze 26 évesen vette át édesapjától egy 30 éves országos üzletlánc és webshop vezetését. Bálinttal arról beszélgettünk, milyen a mai gyorsan változó körülmények között vezetőnek lenni, hogyan lehet valaki sikeres ebben a szerepben, mi a sikeres generációváltás titka és milyen kihívásokkal szembesül fiatal vezetőként.hirdetés

    Mielőtt a vezetői szerepedről és az ahhoz kapcsolódó kihívásokról beszélgetünk, mesélsz egy kicsit arról, hogy hogyan is jutottál el idáig?

    14 évesen elköltöztem külföldre, így aztán minden képesítésemet külföldi egyetemeken szereztem. Éltem Angliában, Amszterdamban, New Yorkban és San Franciscoban is. Ez az időszak egy nagyon jó multinacionális hátteret és nézőpontot adott. Úgy érzem, teljesen más perspektívából látom a dolgokat, mintha a magyar iskolarendszert jártam volna végig. 16 évesen, az angol rendszerben például már közgazdaságtant és politológiát tanultam. Elég világos volt a jövőképem, hogy menedzseri vonalon szeretnék mozogni. Amikor a mesterképzésemet kezdtem, akkor volt egy döntési pont, amikor el kellett határoznom, hogy most akkor átveszem az első cég vezetését, vagy erre a jövőben nem biztos, hogy lesz lehetőségem. Onnantól már tudtam, hogy hazaköltözök és segítek a hazai üzletmenetben.

    26 évesen vettem át a Vöröskő Kft, az Euronics Magyarországot üzemeltető cég kereskedelmi ügyvezetői feladatait. Csapatomban közel 800 ember vezetésével, hozzám tartozik egy milliárdos nagyságrendű marketing büdzsé és egy közel 80 milliárdos kiskereskedelmi árbevételnek az előállítása. 

    Említetted, hogy elég határozott elképzelésed volt arról, hogy menedzseri pályára lépsz. Mi volt a motivációd, mi motivált ebben?

    Alapvetően vállalkozó szellemű fiatalember vagyok. Úgy gondolom, ha valaki kicsiben elkezd egy vállalkozást, annak megvannak a növekedési limitációi, ha pedig valaki elmegy menedzsernek, annak megvannak a szabályozott körvonalai. Nekem az tetszett, hogy ennek a kettőnek a metszetében tudok kreálni, jövőt építeni és egy 30 éves vállalatot tudok átformálni. Ehhez mind a vállalkozói, mind az üzleti vénát hozzá kellett tennem és ez már önmagában is nagyon motiváló volt.

    Mi az, amire a leginkább hatottak a külföldi tapasztalataid?

    Inkább a soft-skillekben, azt hiszem. Láttam, hogy Londonban milyen volt a gondolkodás, ahhoz képest Amszterdamban, New Yorkban is teljesen mást tapasztaltam. Megértettem, hogy egy lokáció mennyit tud változtatni az üzleti hozzáálláson, a menedzsment szokásokon. Például, ami az egyik helyen szabad, az a másik helyen tilos. Magyarországnak ebben még sok fejlődnivalója van. Csak hogy egy példát is mondjak, itthon nem bevett szokás, hogy a munkáltató elengedi a régóta nála dolgozó csapattagokat egy egy hosszabb pihenő útra, sabbaticalra vagy alkotói szabadságra, hogy teljesen feltudjon töltődni és újult erővel kezdhesse az újabb „életciklusát” ugyanannál a vállalatnál, ahelyett, hogy kiégve munkahelyet váltana. Ezekből is sokat tanulva, hogy a jó munkatársak egészségének és hosszú távú motivációjának megőrzése milyen fontos feladat, még akkor is ha rövid távon, bizalommal engedjük el őket. 

    Hogyan fogalmaznád meg a saját vezetői víziódat?

    A céget illetően az egyik legfőbb célom, hogy sokkal diverzifikáltabbak legyünk. A világ változása nagyon felgyorsult és a kilengések is hangsúlyosabbak. Annyira változatos problémák jönnek elő, akár a COVID, az energiaválság vagy a háború, a globális felmelegedés… Ezekre egyre gyorsabban kell reagálni. Az üzleti vízió az egy dolog, de mellette az, hogy a menedzsment milyen alapelvek alapján működik, hogyan gondolkodik és hogyan van összeállítva, szintén nagyon fontos részét képezi a víziómnak. A tavalyi évben mi voltunk a legnagyobb száz százalékban magyar tulajdonban lévő webshop, és az, hogy 5 év alatt idáig eljutottunk, ez egy nagy dolognak mondható. Még csak idén nyitottuk meg az automatizált, robotizált raktárunkat, idén váltottuk le a weboldalunkat működtető szoftverünket. Ezek még csak most kezdik el majd megadni azokat az előnyöket, amikkel tudunk majd újat alkotni és a piacon kiemelkedni. Szeretnénk tovább növekedni, ezért is vezettünk be rengeteg új termékkategóriát és idővel majd az országhatárt is át szeretnénk lépni. 

    Mi az, amit te, fiatal vezetőként az eddigi tapasztalataiddal hozzá tudsz adni és hozzá kell adnod ehhez a képhez?

    Az egyik legfontosabb, hogy mivel változik a világ, meg kell változnia a kultúrának is. Eddig a kultúrafejlesztés nem volt központban nálunk, így nagy lépés volt, hogy megfogalmaztuk, kik vagyunk, merre szeretnénk menni. Akkora már a szervezet, hogy ezt nem lehet hagyni szabadon áramlani, hanem tervezni kell, irányt kell mutatni, és úgy kell felvenni az embereket, hogy a kultúrába illeszkedni tudjanak. Amit még fontosnak tartok, az a siló-mentesítés, ugyanis szoros együttműködés nélkül a változás sebességét nem tudjuk követni. Ezenkívül manapság az egyik legnagyobb kihívás, hogy egy irányba állítsuk a szervezetet, illetve ezt gyorsan újra tudjuk írni, ha kell. Például meggyőzzük az embereket, hogy a zöld lámpánál indulunk, de képesnek kell lenni olykor már a sárga lámpánál is elindulni. Sokszor szöges ellentét van egy vezető iránymutatásában hónapokon belül, de ha ez kell a változó piaci környezetben, akkor képesnek kell lennie a vezetőnek meghozni a döntést, még akkor is, ha az az ellentéte annak, amit korábban mondott. Nekem, mint vezetőnek az egyik legfontosabb feladatom, hogy megvizsgáljam, mi történik, mi van a piacon, és azt hogyan adjam át a csapatnak. Azt látom, hogy sokan nem tudatosítják, hogy a változó piaci környezethez alkalmazkodni kell, és ragaszkodnak az év elején kitűzött üzleti tervekhez. 

    Fazekas Bálint

    A változásokhoz való alkalmazkodás központi szerepet kap, ha jól értem. Hogyan lehet ma valaki sikeres vezető egy ilyen dinamikusan változó környezetben?

    Nagyon hiszek abban, hogy a jövő vezetőjének különböző egyéniségekkel kell dolgoznia, és az a fontos, mennyire tudja aztán a különböző egyéneket egy irányba terelni. Én magam is úgy igyekszem összeállítani a saját csapatomat, hogy különböző személyiséggel és háttérrel bírjanak. Itt nem egy operatív igazgatóság ül, hanem egy csapat, akivel együtt építjük a jövőt és ebben fontos, hogy ők is magukénak érezzék azt, amit csinálunk. Fontosnak tartom, hogy az ügyvezető bevonja a vezetőket a jövőkép megalkotásba és felhatalmazza őket erre. Ez nem egy egyszemélyes játszma, hanem az a kérdés, a csapattal együtt hova tudunk együtt eljutni. Jó, ha a szervezeti kultúra úgy van felépítve, hogy az az embereket motiválja. Az egyik legnagyobb tanulási folyamat nekem az volt, hogy rávegyem az embereket, hogy merjenek hibázni, merjenek kockáztatni és mindezt kitenni az asztalra, és elmondani, hogy mit tanultak belőle. Ez rendkívül felgyorsítja a tanulási folyamatot, hiszen így a többieknek nem kell átesnie ezen a problémán vagy hibán. Ezen dolgozunk, hogy merjünk új dolgokba belevágni és merjük elengedni a régi berögződéseket. Ha pedig hibázunk, azt merjük felvállalni.

    Abból, ahogy leírod a menedzsmenttel való kapcsolatodat, egy jó együttműködést érzek, de javíts ki, ha tévedek. Tapasztalsz-e bármilyen szkepticizmust amiatt, hogy te fiatalabb vezetőként léptél ügyvezetői szerepbe?

    Volt ilyen, hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem. Amikor valaki 26 évesen átvesz egy ilyen területet, persze, hogy van kihívás, de ha 35 évesen tettem volna meg mindezt, akkor is lett volna. Egy új embert először mindig próbára tesznek. Megnézik, odavaló vagy-e, elég jó vagy-e. Szerintem ez kortól független, persze, a kor még dob erre egyet. Azt gondolom, az sokat segített, hogy jól lefektettük az alapszabályokat. Az első évben, amikor idekerültem, elkezdtem a Dyras, a saját márkánk felállítását, azért ez egy jó ízelítő volt mindenkinek. Nyilván van egy olyen gondolat az emberekben, hogy idejön a tulajdonos fia és megmondja, mi legyen, de ehhez képest én egy új területet, egy új céget építettem fel. Ez volt a kezdőlépés, ami által megtapasztalhatták a többiek, hogy hogyan gondolkodom, hogyan dolgozom. Az eredmények ekkor már segítettek engem hiszen felépítettem egy többmilliárdos márkát, és amikor a nagy cégbe léptem, nem voltam teljesen ismeretlen. Nekem az volt a szerencsém a pozíció átvételekor, hogy akkor jött a COVID-zár és minden üzletünket be kellett zárnunk. Itt olyan vezetői dilemmák jelentek meg, amik által nagyon jól megmutatkozott a gondolkodásmódom és jövőképem. Az, hogy ebből sikeresen jöttünk ki, megtartottuk a munkatársakat és fizetéseiket, nem állítottuk vagy lassítottuk a fejlesztéseinket és biztos jövőképet tudtunk mutatni amikor mindenki pánikolt ez nagyon sokat segített a bizalom kiépítésében. 

    Emellett kiemelném az édesapámmal való együttműködést, ami hihetetlen sok stabilitást adott. Sok helyen a generációváltás kicsit harcosabb, konfliktusokkal terheltebb folyamat, mi viszont már több mint két éve megosztott ügyvezetői szerepben vagyunk és ez jól megmutatta, hogy apa-fia tud együtt harcolni. Amikor a tulajdonosok között ilyen harmónia és közös hosszútávú jövőkép van az nagy megerősítés tud lenni a cégben dolgozók számára is. 

    Példaértékű, hiszen ez mégiscsak egy kettős kapcsolat, családi és üzleti kapcsolat is van köztetek. Hogyan lehet ezt jól csinálni?

    Alapelvekkel, azt hiszem, hogy legyen egy megalapozott gondolkodási rendszer, amivel indulunk és ezekkel sok konfliktust el lehet kerülni, legalábbis ezek eszkalációját biztosan. A következő évek legnagyobb kérdése is az, hogy mennyire tudunk szinkronban maradni.De ez nem csak a generáció váltásra igaz, hanem a managementre is ebben a gyorsan változó világban Sok a kérdés, és szerintem az egyik legfontosabb, hogy ne hagyjuk a sötétben az embereket, ne hagyjuk ki őket a történésekből. Fontos, hogy lássák és értsék nem csak a stratégiát de ha változás van annak a miértjét is. 

    Mi az, amit édesapádtól tudsz tanulni és mi az, amit ő tud tőled átvenni?

    A fiatal tűz mindig lobog és menne előre, aki pedig már régebb óta benne van ebben a világban és sokat látott, az sokkal nyugodtabb. Én mindig azt nézem, hogyan lehetne előbbre jutni, a rutinosabb vezetők pedig nyugalmat tudnak sugározni, ami szintén nagyon fontos. Nekik már van egy tudásuk arról, hogy minden megoldódik valamiképp. Egy óriási bölcsesség és tapasztalat van nála, amiből szeretek meríteni. Bennem itt van a tűz, hogy építsünk, tőle pedig kapok egy olyan háttértámogatást, egy olyan barátot és mentort, egy olyan üzlettársat, akivel együtt tudok gondolkodni és jól ki tudjuk egymást egészíteni. 

    Mi a te vezetői hitvallásod?

    Nekem az egyik alap Bibliám Ray Dalton Principles című könyve, amiben tulajdonképpen alapelveket fogalmaz meg. Az ő írásait és tudását nagyon hasznosnak találom cégvezetőként. Régebben szabályzatokkal dolgoztunk, én inkább az elvekben hiszek. A szabályok mindig az adott körülményekre íródnak, emiatt korlátozóak tudnak lenni, ehhez képest az alapelvek által a vezető vagy a tulajdonos a saját gondolkodását tudja továbbadni és felhatalmazni a vezetőséget, hogy szabadon döntsenek az elvek mentén. A másik Bibliám ami alapján élek az az Extrém Felelősségvállalás Jocko Willink, volt Navy-Seal parancsnok írása.

    Van-e bármi olyan mondat vagy elv, amit édesapádtól hozol?

    „Ami könnyen jön, az könnyen megy”. Nincs csoda és rengeteg a hullócsillag. Azért, hogy sikeresek legyünk, keményen meg kell dolgozni. Nem a sikerből kell építkezni, hanem menni tovább és keresni a fejlődési lehetőségeket és mindezt alázattal csinálni. Mi az egész céget alázatosan próbáljuk építeni és vezetni. 

    Hogyan képzeled el magad 10 év múlva, mi az, amivel elégedett lennél?

    Szeretném, ha legalább 3-4 országban domináns szereplők lennénk. Sokáig a növekedésünket a boltnyitások adták, aztán jött az online, ahol jó eredményeket érünk el és jó növekedési utat mutat. Már meg is szereztük a szlovén és a horvát piacra az Euronics jogokat. Emellett szeretnénk példamutatóan levezényelni a generációváltást, hiszen ez nagyon ritka. Egy 5-10 éves távlatban az lesz még számomra nagy feladat, hogy hogyan tudok úgy eltávolodni az operatív munkától, hogy kicsit hátrébb lépve a stratégián tudjak dolgozni. Ez mellett természetesen szeretnék családot és két-három gyereket a következő 10 évben. 

    Mi az, amit tanácsolnál egy hasonló helyzetben lévő fiatal vezetőnek?

    Építsen kultúrát és csapatot, ennek óriási hozzáadott értéke van. 

    Keressük azokat az embereket, akiknek csillog a szeme és nem elégszenek meg azzal, hogy valami jót csinálnak, hanem valami egyedülállót szeretnének alkotni.

    Ne féljünk az ilyen embereket bevonzani, mert ők tudják a plusz lendületet megadni. Emellett merjünk súrlódni és tanuljuk meg kezelni a konfliktusokat. És még egy: teljes felelősségvállalással élni, ez a legjobban megtérülő befektetés, ha valaki ezt veszi alapelvként, nagy alázattal fel tudja vállalni a hibáit. Ez csak erősíteni tudja a vezetőt és a körülötte lévőket.

    Forrás: hrpwr.hu 2022.08.30. Novák Dóra

    Hrpwr – Olyan környezetben kell most vezetőnek lenni, ahol olykor már a sárga lámpánál el kell indulni

  • Megjelenés

    Már a második generáció is vezeti a magyar tulajdonú Euronicsot

    A pandémia kezdete óta jelentősen növelte online árbevételét és jelenlétét a Euronics műszaki áruházlánc, mely tavaly országosan a 6. legnagyobb és az egyetlen tisztán magyar tulajdonban lévő webáruházát működtette. A cég nemcsak az értékesítést digitalizálja: a munkatársaik oktatását is, idén pedig robotizált raktárba költözik miközben bővíti a forgalmazott termékek csoportját, mondta lapunknak Fazekas Bálint, tulajdonos, kereskedelmi ügyvezető.

    Milyen hatással volt a járvány az áruházlánc működésére?

    A koronavírus hatására az online értékesítési csatorna 30-40 százalékkal növekedett 2020-ban a korábbi évhez képest – vagyis egy év alatt – durván kétéves növekedés valósult meg a piacon.2021-ben az online növekedés üteme lassult, ahogy az élet kezdett visszatérni a régi kerékvágásba, az offline értékesítés erősödött.

    2020-ban áruházainkat nem érintette a boltzár, sőt, az otthoni munkavégzés hatására kimondottan jól teljesített a hálózat. Tavaly tavasszal azonban mind a 67 üzletünket be kellett zárnunk több hétre. Most az offline boltlátogatási kedv a magas; a 2019-es szintet ugyan nem éri el, de jóval meghaladja a tavalyi számokat.

    A koronavírustól függetlenül is folyamatosan a többcsatornás értékesítési modellünk tökéletesítésén dolgozunk. Online árbevételünket jelentősen növeltük:

    2 éve mégcsak a 12. legnagyobb árbevételű webshop voltunk az országban – tavaly már a 6. és az egyetlen tisztán magyar tulajdonban lévő.

    2017-től jelentős változásokat eszközöltünk a vállalati stratégiában, mely az infrastruktúrát, az arculatot valamint az online- és offline bolthálózat működését érintő újításokat foglal magában. 2019-ben megújult a logónk, új szlogent vezettünk be, valamennyi üzletünket felújítottuk, saját hatáskörünkbe vontuk a raktárkezelést. Mindezek elengedhetetlen fejlesztések voltak a továbblépéshez, mert aki nem lát rá logisztikai szolgáltatásaira, az nem tud a hatékonyságon javítani.

    Az eltelt években összesen hétmilliárd forintot fektettünk a fejlesztésekbe.

    Milyen beruházásokat terveznek még?

    Januárban megújul a webshopunk, márciusban új, robotizált raktárba költözünk, ahol részben humán munkaerő nélkül folyik majd a munka. Fontos, hogy a fix költségeket alacsonyan tartsuk és ne költsünk feleslegesen.

    Több boltnyitási lehetőséget vizsgálunk vidéken és a fővárosban, hiszen tapasztalataink szerint a vásárlói bizalomhoz a webes mellett szükség van a személyes jelenlétre is.

    A személyre szabott, egyéni igények szerinti szaktanácsadás, valamint a gyors rendelési és kiszállítási lehetőségek adnak választ a vásárlók valódi igényeire.

    Mennyire könnyű a fenti feladatok elvégzésére megfelelően képzett munkaerőt találniuk?

    Az elmúlt években nagymértékben átalakult a munkaerőpiac. Az új generációt nehéz lekötni. Nagy a fluktuáció, ami abból is adódik, hogy a belépő, fiatal kollégák még nem tudják, pontosan mivel szeretnének foglalkozni.

    A munkatársak képzéséhez is másképp állunk.

    Teljes oktatási anyagunkat digitalizáltuk, profi filmesekkel készíttettünk oktatóvideókat, és a vizsga is online felületen történik.

    Egy olyan rendszert próbáltunk létrehozni, ahol a kollégák úgy tanulhatnak, ahogyan egyéb médiatartalmakat is fogyasztanak. Mindez elengedhetetlen, ha a jövő tehetségeit szeretnénk magunkhoz vonzani.

    Családi vállalkozásként kiállunk az embereinkért, a munkaerő megtartása rendkívül fontos. A járvány és a bezárások idején sem került sor leépítésre, a bolti állományt más területekre, például online ügyfélszolgálatra irányítottuk át, ahová az offline forgalom is átterelődött. 

    Hogyan hatottak a nemzetközi szállítási nehézségek működésükre?

    A globális ellátási láncban felmerült problémák minket is érintenek: a kikötői és szállítási késések miatt bizonyos termékekből szűkebb készlet áll rendelkezésre. Hiánytól egyelőre azonban nem tartunk, ugyanis folyamatosan töltöttük az év folyamán a készleteinket . Jelenleg az áruházi készlet 25%-kal haladja meg a tavalyi szintet. Bizonyos termékekből így is előfordulhat, hogy éppen az a szín, vagy tudású termék, amit a vásárló szeretne nem elérhető.

    Az árak emelésén nem gondolkozunk. Úgy döntöttünk, hogy a beszállítói áremelkedést nem a vásárlókra terheljük, inkább alacsonyabb haszonkulccsal dolgozunk.

    Az elmúlt években bővítettük az áruházainkban elérhető árucikkek körét; a kertészeti és barkácstermékek tavalyi bevezetése óta jelentős részesedést szereztünk ezen a piacon. További  termékcsoportok forgalmazását is tervezzük, különösen a magasabb kategóriás, komolyabb berendezések – például grill, kültéri fűtőberendezés – kategóriáiban gondolkodunk.

    Szintén újdonság a termékkínálatban  a játékok kategóriája is, amelynek értékesítése idén karácsony előtt már elindult – ez például egy olyan terület, amely komoly növekedést ígér.

    Az elmúlt években egyre nagyobb szerepet vállal a cégben. Hogyan osztják meg a feladatokat édesapjával?

    A generációváltás egy hosszabb folyamat a cégünk életében, melyre tudatosan készült édesapám és én is.

    2018-ban a sajátmárkás Dyras termékeink népszerűsítésén dolgoztam, a márkát  sikerült felfuttatni egy éven belül: így 2019-ben már 2-2,5 milliárd forintos árbevételt ért el. 2021 februárjától kereskedelmi ügyvezető pozícióban dolgozom, emellett továbbra is az igazgatósági tanács tagja vagyok. Édesapám is aktív, ő foglalkozik a gazdasági, logisztikai és műszaki hátteret nyújtó területekkel. Ahogy kifutnak az egyes projektek ezeken a divíziókon, ott is én veszem majd át az irányítást.

    A nettó kiskereskedelmi árbevételünk 2021-ben várakozásaink szerint meghaladja a 80 milliárd forintot, a következő évekre is az ideihez hasonló mértékű növekedéssel tervezünk.

    Forrás: novekedes.hu 2022.02.03. Végh Zsófia

    Már a második generáció is vezeti a magyar tulajdonú Euronicsot (novekedes.hu)

  • Megjelenés

    Az iskolakezdéshez kapcsolódó trendeket vizsgálta az Euronics

    Az iskolakezdéshez kapcsolható trendeket vizsgálta saját vásárlási adatai alapján a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, az Euronics Műszaki Áruházlánc. A június-augusztus időszak eladásai alapján kirajzolódik, hogy a magyarok idén már korán megkezdték a felkészülést a tanévkezdésre.

    2022. május-június hónapjaihoz képest július és augusztus hónapokban jelentősen megnőtt a kereslet az iskolakezdéshez köthető számítástechnikai eszközök és kiegészítők iránt. Számottevő növekedés látszik az eladott termékek mennyiségében az okostelefonok, egerek és egérpadok, notebookok, okoskarkötők, billentyűzetek, fejhallgatók, nyomtatók, külső adattároló eszközök, monitorok és webkamerák kategóriáiban. A vizsgált két hónapban az azt megelőző időszakhoz képest hatszor annyi 2 in 1 notebookot illetve 27” feletti monitort adott el a műszaki áruházlánc, ezek voltak a legnépszerűbb termékek.

    De jól látható a keresletnövekedés a kollégiumba, illetve albérletbe költözéshez kapcsolódó termékkörökben is: az Euronics a mikrohullámú sütők, hajszárítók, porszívók, vasalók, vízforralók, hajvágó eszközök, olajsütők, szendvicssütők, kenyérpirítók, elektromos fogkefék, botmixerek, kávéfőzők, hajvasalók, konyhai mérlegek kategóriájában sok esetben több mint kétszer annyi terméket adott el a vizsgált hónapokban május-júniushoz képest.

    Az Euronics összehasonlította a 2021-es és 2022-es év iskolakezdés előtti, június-augusztusi időszakát is. A tavalyi évhez képest a legnagyobb keresletnövekedés az iskolakezdéshez kapcsolható termékkörök – telefonok, telefonkiegészítők, takarítóeszközök, kisgépek, szépségápolás, egészségmegőrzés – közül a porszívók és takarítógépek, valamint a számítástechnikai eszközök körében volt tapasztalható. A porszívók és takarítógépek kategóriájában 2021-hez képest mindhárom hónapban megközelítőleg 80%-os keresletnövekedést tapasztalt a műszaki áruházlánc, míg a számítástechnikai eszközök kategóriájában júniusban 100%-os, a július-augusztus hónapokban pedig szintén nagyjából 80%-os növekedés volt látható az eladások számában. A tavalyi évhez képest több termék fogyott a mobiltelefonok és háztartási kisgépek, csökkent viszont kereslet a tabletek és asztali számítógépek, valamint okosórák kategóriájában.

    „Eladási adatainkban minden évben egyértelműen látható, hogy a tanévkezdést megelőző hónapokban megnő a kereslet nem csak a számítástechnikai eszközök, de az albérletbe, kollégiumba költözéshez kapcsolódó eszközök, például porszívók és takarítógépek iránt is” – mondta el Fazekas Bálint, az Euronics kereskedelmi ügyvezető igazgatója. „A számok alapján jól látszik azonban, hogy idén a vásárlók már korán megkezdték a felkészülést a tanévkezdésre, sokan már júliusban elkezdték beszerezni a szükséges eszközöket. A tavalyi évhez képest is jelentős növekedést látunk annak ellenére, hogy a járvány időszakában sokan vásároltak új termékeket. Ezt egyrészt az általános, szinte minden termékkategóriára vonatkozó forgalomnövekedésünk, másrészt az magyarázza, hogy a digitális oktatás időszaka után sok szülő már az általános iskolás korú gyermekének is vásárol okostelefont és notebookot, előre megteremtve az online tanulás lehetőségét és a Kréta rendszer gördülékeny használatát.”

    Nagy volt a kereslet a mobiltelefonokra is. Az iskolakezdés előtt igen népszerű volt az Euronics vásárlók körében a még a 2000-es évek elején megismert Motorola márka új portfóliója: a gyártó 2022-es termékei között nosztalgikus élményre építő modell, de hajlítható képernyős stílusmobil is megtalálható. Nagy népszerűségnek örvend az Euronics vásárlók körében is az iPhone új, 14-es sorozata, illetve sokan keresik a Samsung új felsőkategóriás készülékeit, köztük a hajlítható Fold és Flip modelleket.

    A tavalyi év tapasztalatai alapján a szeptemberi és októberi hónapokban tovább növekszik a kereslet a háztartási kisgépek és takarítóeszközök iránt – amelyre magyarázat lehet, hogy a kollégiumból, albérletből hiányzó elektronikai eszközöket szeptemberben és októberben pótolják a vásárlók. Az eladott porszívók mennyisége 2021-ben 14%-kal, a háztartási kisgépeké 7%-kal, az egészségmegőrző termékeké – például elektromos fogkefék – pedig 11%-kal nőtt ebben az időszakban. Több termék fogyott a számítástechnikai eszközök, telefonok, telefonkiegészítők kategóriáiban is, hiszen a szülők jellemzően szeptember-októberben már látják, hogy a digitális eszközök hogyan segíthetik a tanulást, az iskolai anyagok beadását. Tavaly szeptember-októberben a számítástechnikai eszközök kategóriában eladott termékek száma a július-augusztusi időszakhoz képest további 26%-kal, az eladott telefonok mennyisége 18%-kal nőtt. Az Euronics idén szeptember-októberben is hasonló keresletnövekedésre számít e termékkategóriákban.

    A közelgő labdarúgó világbajnokság kapcsán a műszaki áruházlánc az őszi hónapokban kiugró keresletre számít a televíziók és audioeszközök termékcsoportjában is. A fűtési szokások változásai miatt pedig a hősugárzók, olajradiátorok és szén-monoxid-érzékelők kiugró eladási adatai mellett várhatóan a vállalat kert és barkács kategóriája is kiemelkedően teljesít majd: az Euronics a láncfűrészek, balták és egyéb, fűtéshez köthető, hasznos eszközök széles kínálatával már most felkészült a vásárlói érdeklődésre.

    Forrás: marketing.hu 2022.10.25.

    Az iskolakezdéshez kapcsolódó trendeket vizsgálta az Euronics (marketing.hu)

  • Megjelenés

    A magyaroknak fontos az elektronikai eszközök energiatakarékossága

    A vásárlók fontosnak tartják, hogy a háztartási eszközeik energiatakarékosak legyenek, a többség hajlandó felárat fizetni a jobb energiabesorolású gépekért, azonban az energiacímkék jelentésével sokan nincsenek tisztában – derült ki az Euronics Műszaki Áruházlánc friss kutatásából, amelyről kedden közleményben tájékoztatták az MTI-t.

    Az Euronics megbízásából az Opinio készített reprezentatív országos kutatást, 1022 fő (15-59 év közöttiek) megkérdezésével.

    A felmérés szerint a választ adók közel fele energiatakarékos gépet választana, ha a készülék egyébként a számára legfontosabb szempontoknak megfelel, és csaknem ugyanennyien (42 százalék) nyilatkoztak úgy, hogy számukra ez alapvető szempont. Mindössze 12 százalék válaszolta azt, hogy az energiatakarékosság nem, vagy csak kismértékben befolyásolja a döntésüket.

    KAPCSOLÓDÓ TARTALOM

    EP: 2024-től egységesek lesznek a mobilkészülékek töltőiA jogszabály célja, hogy kevesebb hulladék keletkezzen az elektromos és elektronikus berendezésekből.

    A megkérdezettek az energiatakarékosságot a hűtők (83 százalék), mosógépek (74 százalék), fagyasztók (67 százalék) és bojlerek (63 százalék) esetében találták kiemelten fontosnak, míg a legkevésbé a televíziók (42 százalék) és mikrohullámú sütők (37 százalék) esetében.

    A válaszadók többsége felárat is kész fizetni azért, hogy a megvásárolt eszköz kevesebb energiát fogyasszon. 43 százalékuk 5-7 százalékkal, 25 százalékuk 8-10 százalékkal, 8 százalékuk akár 10-20 százalékkal is hajlandó többet fizetni. A megkérdezettek mintegy negyede viszont elzárkózik ettől.

    A készülékek energiabesorolását a 2021 során megújult energiacímkék jelzik a fogyasztóknak, amely szerint az energiatakarékosság szempontjából legmagasabb kategóriát az „A” jelzés mutatja a korábbi „A++” helyett, emlékeztet a közlemény, megjegyezve, hogy a többség ezzel még nincs tisztában.

    A megkérdezettek mindössze 20 százaléka állította, hogy átnéz minden részletet a címkén, 33 százalékuk nagyjából átböngészi, 40 százalékuk ennél kevesebb energiát fordít erre az információra, 7 százalék pedig egyáltalán nem foglalkozik a címkével.

    Forrás: MTI 2022.10.04. 13:47

    A magyaroknak fontos az elektronikai eszközök energiatakarékossága | hirado.hu

  • Megjelenés

    Az Euronics üzleteiben országszerte megvásárolhatóak a LEGO játékkészletek

    Bár a LEGO játékok eddig is széles körben elérhetőek voltak hazánkban, az Euronics-szal kötött megállapodás egy teljesen új vásárlói réteg megszólítására ad lehetőséget a világ egyik legnagyobb játékgyártó cégének.

    Az együttműködés különlegessége ugyanis, hogy elektronikai szaküzletben korábban nem voltak kaphatók LEGO készletek Magyarországon. Jelenleg az Euronics 23 áruházában vásárolhatóak meg a termékek: a nagyobb üzletekben 45 féle játék, míg a kisebb üzletekben 10-12 féle LEGO termék közül válogathatnak a vásárlók, idén pedig további 20 áruházban válnak elérhetővé a készletek. Az Euronics webshopjában pedig már most 400 féle LEGO játékkészlet rendelhető meg.

    Az Euronics termékkínálata folyamatosan bővül: 2021-ben növekedési stratégiánk részeként vezettük be a játék kategóriát is. Jelenleg már nagyságrendileg 2000 féle terméket árulunk a különféle játékfiguráktól kezdve a társasjátékokon át az interaktív, készségfejlesztő eszközökig” – mondta Fazekas Bálint, az Euronics kereskedelmi ügyvezető igazgatója. „Nagy megtiszteltetés, hogy a LEGO Csoport beválasztott minket hivatalos forgalmazói közé és büszkék vagyunk rá, hogy hozzájárulhatunk ahhoz, hogy ezek az elképesztően kreatív, ötletes és minden korosztály számára érdekes játékok országszerte könnyebben eljussanak a hazai vásárlókhoz. A LEGO játékkészletek a közös játék és a kreativitás élményével világszerte inspirálják nem csak a gyerekeket, de a felnőtteket is – kínálatunk összeállításakor kifejezetten ügyeltünk arra, hogy minden korosztály megtalálja a számára megfelelő kikapcsolódást.”

    Az Euronics boltokban válogatott kínálat lesz elérhető a termékekből: az országszerte 64 üzletből álló áruházlánc polcaira a legnépszerűbb LEGO játékok kerülnek, amelyek között felnőttek és gyermekek egyaránt megtalálhatják az érdeklődésüknek megfelelő készletet.

    Jubileumi különlegesség

    Idén ünneplik a LEGO játékok 90 évfordulóját, amelynek alkalmából új nosztalgia készleteket is bemutatott a cég. Az egyik ilyen egyedülálló szett – ami az Euronics üzletekben is elérhető a LEGO Classic A játék 90 éve, ami a szivárvány színeiben pompázó LEGO elemek mellett az elmúlt évtizedek 15 népszerű LEGO készletének miniépítményét tartalmazza.

    Forrás: markamonitor.hu 2022.08.19.

    Az Euronics üzleteiben országszerte megvásárolhatóak a LEGO játékkészletek – Márkamonitor (markamonitor.hu)

  • Megjelenés

    Rekordbevétellel zárta az évet az Euronics

    2021-ben változtatta meg üzleti évének fordulónapját a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, az Euronics, így a cég immár a júliustól júniusig terjedő időszakról teszi közzé jelentését. A 2020/2021-es bázisidőszakhoz viszonyítva a 2021/2022-es pénzügyi évben a 64 üzletből álló hálózatból, valamint az Euronics webshopjából származó adatokat együttesen vizsgálva a most lezárt üzleti évben 7 százalékkal nőtt a vásárlások száma, az árbevétel pedig közel 19 százalékkal nettó 79,3 milliárd forintra emelkedett, ami rekordnagyságú forgalmat jelent.

    „Bár az online forgalmunk a tavalyi robbanáshoz képest stagnált, a trend továbbra is töretlen: egyre többen használják a webshopunkat.  A tavaszi boltzár vége után viszont azt tapasztaltuk, a vevők nagy lelkesedéssel tértek vissza az üzleteinkbe, hiszen még az online megvásárolt termékeket is szívesen nézik meg, próbálják ki előzetesen” – mondta Fazekas Bálint, az Euronics kereskedelmi ügyvezető igazgatója. „Mindez visszaigazolja az omnichannel értékesítési stratégiánkat: a boltokra továbbra is szükség van, hiszen a termékekkel kapcsolatos személyes tapasztalatokra még a webshop fejlődése mellett is igényt tartanak a vevők.”

    A legnépszerűbb termékek 

    Az Euronics adatai szerint a vevők szépségápolási eszközökből vásárolták a legnagyobb mennyiséget az elmúlt egy évben, és átlagosan közel 11 000 Ft-ot költöttek egy-egy termékre. A toplistán az eladott mennyiség szempontjából e kategóriát a telefonok és kiegészítők, illetve a porszívók és takarítógépek követik – előbbi szegmensben átlagosan mintegy 49 000 Ft-ot, utóbbi termékkör esetén pedig 30 000 Ft-ot költöttek a vásárlók.

    A szépségápolás kategórián belül abszolút slágertermékeknek számítottak az elmúlt egy évben a női szőrtelenítő eszközök, azon belül pedig a villanófényes, tartós szőrtelenítő gépek (IPL). A legnépszerűbb márka ebben a kategóriában az Euronics vásárlói körében a Philips volt, amit a Braun követ. Ezen kívül a komolyabb hajápolási termékek iránt is nagy volt a kereslet: a top három márka itt a Dyson, a Remington és a Philips voltak. Bár a pandémia időszakában már látható volt, hogy az otthoni főzéshez, ételelőkészítéshez kapcsolódó termékek értékesítése növekvő pályára állt, a korlátozások megszűnésével sem enyhül a kereslet az olyan termékek iránt, mint a forró levegős sütők, vagy éppen az automata kávéfőzők. Ezek a rekordnak számító bázis évhez képest is magas, 243 és 50 százalékos fejlődést mutatnak. 

    „A mobiltelefonok körében a legfelkapottabb márkák a Xiaomi és a Samsung voltak, elsősorban a középkategóriás eszközöket keresik a vásárlók” – tette hozzá a kereskedelmi ügyvezető igazgató.

    Hasonló népszerűségnek örvendenek a kézi- és robotporszívók. „A kézi porszívók területén 47 százalékos, a robotporszívókén, kiugróan magas, 115 százalékos fejlődés figyelhető meg a bázishoz képest.  Előbbi gyakorlatilag kiváltotta a hagyományos porzsákos és porzsák nélküli modelleket. Ár tekintetében biztosan, azonban lassan már eladott darabszám szempontjából is több álló porszívót adunk el, mint hagyományosat. Talán meglepő, de ebben a kategóriában a 100-200 000 Ft-os kategóriájú gépek – köztük a Dyson, Philips és Electrolux márkák – vezetik a piacot” – mondta Fazekas Bálint.

    Ezekre az eszközökre költöttük a legtöbbet

    Árbevétel szempontjából az első helyen a nagyképátlójú televíziók végeztek mindkét vizsgált évben. Itt az átlagos kosárérték 150 000 Ft volt az elmúlt 12 hónapban, ami 30 000 Ft-tal magasabb a 2020-2021-eshez képest. E termékkategóriát az árbevételi toplistán az elöltöltős mosógépek és a kombinált alulfagyasztós hűtőszekrények követik – ezekre a termékekre átlagosan 100-110 000 Ft-ot költöttek a vásárlók. 

    „A televíziók körében a legnépszerűbb márkának a Samsung termékei számítanak, ezt követik az LG készülékek, de a top 5 tévémárka listájára sajátmárkás kijelzőink, a Dyras tévék is felfértek” – monda el a kereskedelmi ügyvezető igazgató. „A televíziók eladása a nagyobb sportesemények idején mindig megugrik: ezzel magyarázható, hogy a bázisévhez – a foci Eb időszakához – képest az elmúlt évben 12 százalékkal kevesebb terméket adtunk el, a készülékek világszerte tapasztalható átlagár-emelkedése miatt azonban ebben a szegmensben az árbevételünk összességében így is 6 százalékkal nőtt.

    Forrás: marketing.hu 2022. AUGUSZTUS 12.

    Rekordbevétellel zárta az évet az Euronics (marketing.hu)

  • Megjelenés,  Uncategorized

    Beütött a kánikula, jól fogynak a klímák és a ventilátorok

    – Hirdetés –

    A nyári melegben magától értetődően nagyon fogynak a különböző, lakások hűtését szolgáló készülékek. Az Euronics eladási adatai pedig azt mutatják, hogy már nem csak a drága és komoly szerelési és karbantartási igényű split klímákat vesszük, egyre több vásárló keresi az egyszerűbb, pénztárcabarát megoldásokat.

    A májustól júniusig tartó, a hűtőberendezések vásárlásának első felfutását jelentő időszakban az üzletlánc összesen mintegy 165 százalékkal több ventilátort, léghűtőt és mobilklímát adott el, mint tavaly.

    Az elérhető három eszköztípus közül a mobilklímák jelentik a felső kategóriát, ezek a hagyományos klímákhoz hasonló elven működnek, de nem használnak külön belső és külső egységet. Ezeknek az ára is magasabb – jellemzően 100-150 ezer forint közé tehető – ennek ellenére az értékesített készülékek száma közel megkétszereződött az előző év azonos időszakához képest, és több mint háromszor annyit adott el a cég, mint két éve. A ventilátorok és a léghűtők – egyszerűbb, hidegvizes tartályt használó klímakészülékek – eladásaiban kétszámjegyű emelkedés volt egy év alatt.

    Az idei évben a legnépszerűbb termékek az állóventilátorok, az asztali ventilátorok és a mobilklímák voltak, ebből látható, hogy a vásárlók egy jelentős része kifejezetten az egyszerűbb, kevésbé költséges megoldásokat keresi, de a mobilklímák esetén is inkább a közepes árkategória a kelendő.

    „Ebben az időszakban a hűtőberendezések természetesen igazi slágerterméknek számítanak a mi üzleteinkben is. A szezon még bőven tart, és ha a kánikula továbbra is velünk marad, további 20 százalékos bővüléssel számolunk eladásainkban a nyár végéig” – mondta el Fazekas Bálint, az Euronics kereskedelmi ügyvezetője. „Ahogy számos egyéb terméknél, ezen a piacon is az okos funkciók jelentik a legújabb innovációt; egyre több felhasználó keresi a lehetőséget, amivel egy alkalmazás letöltése után telefonról, akár távolról is tudja vezérelni a megvásárolt terméket. Így a munkából való hazainduláskor beindított készülékkel a megérkezés idejére már kellemes hőmérséklet várhat az otthonunkban” – tette még hozzá a vezető.

    Forrás: mmonline.hu |2022. június 30.

    Beütött a kánikula, jól fogynak a klímák és a ventilátorok – MMOnline

  • Megjelenés

    Gépek sok szeretettel – robotizált raktárt nyitott az Euronics

    Ma adták át rendeltetésének a magyar tulajdonú műszaki áruházlánc új, ultramodern, 28 ezer négyzetméteres raktárbázisát Üllőn. A beruházás 1600 millió forintba került, ám a piacon elsőként alkalmazott megoldások a vállalat reményei szerint megtérülnek, hiszen a versenyelőnynek köszönhetően tovább növelhető az árbevétel.

    A veszprémi székhelyű cég a rendszerváltozás óta szereplője a műszaki cikkek forgalmazásának, és okos üzletpolitikája okán egyre följebb lép a ranglétrán. Hatvannégy üzletével országos bolthálózatot üzemeltet, több mint ezer munkavállalót foglalkoztat. A pandémia alatt a hagyományos forgalom némileg megcsappant, illetve stagnált, ám az online, azaz a webáruházas értékesítés iránti igények minden várakozást felülmúltak. A webshop látogatóinak száma egy év alatt elérte a 37 millió főt, így az Euronics a legnagyobb magyar tulajdonú webáruházzá lépett elő.

    A sikerben nem kis szerepet játszik az a körülmény, hogy a cég új kategóriákkal bővítette kínálatát: ma már egyebek mellett barkácsgépeket, játékokat, kerti szerszámokat, játékokat, drogériai cikkeket is forgalmaz.

    A ma felavatott raktár hatékonyabb és gyorsabb üzemeltetést tesz lehetővé, tekintve, hogy az eddigi több telephely helyett mostantól egy helyen, megkétszerezett alapterületen (28 ezer négyzetméteren!) végzik el a szükséges logisztikai műveleteket.

    Fazekas Bálint kereskedelmi ügyvezető igazgató újságírók előtt elmondta: az új raktárbázis létesítésénél számoltak a kapacitás majdani bővítésével és a cég valószínű növekedésével is. Így a létesítmény hosszú időre garantálja a keresett cikkek állandó készletezését. Egyszerre mintegy harmincezerféle és összesen 300-400 ezer darab termék tárolható, ami segíti a felkészülést a váratlan keresletnövekedésre.

    Az új raktár – a műszaki piacon elsőként – robotizált megoldásokat is alkalmaz. A kisebb termékek mozgatása, kiadása emberi erő helyett mesterséges intelligencia által vezérelt, kínai gyártmányú robotok segítségével zajlik. Ezzel a cég időt és emberi munkát takarít meg, illetve megkíméli dolgozóit nehéz, fizikai munkától.

    A logisztikai költségek csökkentését pedig az fogja eredményezni az új raktárbázison, hogy az összes áruforgalom egyetlen helyen lebonyolítható. Rövidül a rakodási idő, csökken a fajlagos fuvarköltség, és jobban kihasználhatók a szállítójárművek, mert az eddiginél kétszer több kamiont tudnak fogadni a rámpáknál.

    A veszprémi székhelyű Vöröskő Kft.-t 1989-ben alapították. A cég 2001 áprilisában csatlakozott az Euronics International Ltd. nemzetközi beszerzési társuláshoz, amelyhez 36 országban csaknem kilencezer üzlet tartozik. A Vöröskő Kft. árbevétele 2020-ban meghaladta a 81 milliárd forintot.

    DÁTUM:  SZERZŐ: TORONYI ATTILA

    Gépek sok szeretettel – robotizált raktárt nyitott az Euronics – Infovilág (infovilag.hu)

  • Megjelenés

    Az Euronics lett a legnagyobb magyar tulajdonú e-kereskedelmi cég

    A GKID (korábban GKI Digital) Magyarországon működő, legnagyobb forgalmú online kereskedők listáján idén először rangsorolták külön a kizárólag magyar hátterű cégeket, ahol az Euronics Műszaki Áruházlánc mindjárt az első helyet érte el. A cég összesítettben hetedikként végzett.

    Az Euronics fizikai bolthálózata mellett online csatornái is dinamikusan fejlődnek. A cég online bevételeinek részaránya a teljes értékesítéshez viszonyítva több mint kétszeresére nőtt a 2018 és 2021 közötti időszakban. A GKID listáján ugyanezen időszak alatt öt helyet javított, és immár a legnagyobb magyar tulajdonú vállalatként szerepel. 

    Az áruházlánc online megrendelésszáma az elmúlt 3 évben szintén jelentősen nőtt, átlagosan mintegy 40 százalékkal emelkedett évről évre. Az euronics.hu weboldalnak több mint 2 millió látogatója volt a 2021-es márciusi boltzár idején, és az ebből fakadó online forgalom növekedése jócskán túlszárnyalta még a 2020 tavaszán, a pandémia miatti lezárások első heteiben tapasztalt eredményeket is. Többek között ennek köszönhető, hogy a Vöröskő Kft. – az Euronics üzletek kizárólagos hazai tulajdonosa – tavalyi rekordösszegű, több mint 70 milliárdos árbevételének 22%-át az online értékesítés tette ki. 

    A vállalati növekedés szempontjából elengedhetetlen online értékesítés csatornáit az Euronics folyamatosan fejleszti. Azért, hogy a webes konverzió az elkövetkezendő 2 év során felzárkózzon a nagy nemzetközi e-kereskedők szintjére, és hogy a cég a jövőben még előkelőbb helyen végezhessen a legnagyobb forgalmú magyar webshopok listáján is, az Euronics egy kívül-belül megújult webshopot indított útjára az év elején. Emellett a vállalat nemsokára átadja új, többek között az online vásárlások még hatékonyabb és gyorsabb kiszolgálását célzó automatizált raktárbázisát is. 

    „Nagyon büszkék vagyunk az első helyezésünkre a magyar tulajdonú webshopok listáján, feltett szándékunk a jövőben ennek a pozíciónak a megőrzése, és az összesített listán legalább az ötödik hely elérése. Azt az elmúlt időszak minden eddiginél inkább megmutatta, hogy a kereskedelemben és a műszaki ágazatban hatványozottan igaz, hogy a növekedés motorja az online forgalom, és ma már az is természetes, hogy a vásárlók először a weboldalunkon tájékozódnak a lehetőségekről, még ha végül áruházunkban vásárolnak is. Éppen ezért ezekbe a rendszerekre elköltött minden egyes forint sokszorosan és igen hamar megtérül” – nyilatkozta Fazekas Bálint, az Euronics kereskedelmi vezérigazgatója.

    Az Euronics a legnagyobb magyar tulajdonú e-kereskedelmi cég (bdpst24.hu)

  • Megjelenés

    Dinamikusan nő az Euronics online értékesítése – A vállalat megújította webshopját

    Növekedési stratégiája részeként új szolgáltatásokkal kibővített, kívül-belül megújuló webshoppal jelentkezik az Euronics Műszaki Áruházlánc. Az üzlethálózat online forgalma 2018 óta több mint a duplájára nőtt, a dinamikus fejlődéssel párhuzamosan pedig folyamatosan emelkedik a fogyasztók elvárása is az internetes vásárlással kapcsolatban: a mostani webmotor cserét egy komplex UX (user experience) kutatás és felhasználói tesztek sora előzte meg, melynek célja a külső és belső felhasználói élmény magasabb szintre emelése.

    Az Euronics online bevételeinek részaránya a cég teljes értékesítéséhez viszonyítva több mint kétszeresére nőtt a 2018 és 2021 közötti időszakban. A GKI Digital legnagyobb forgalmú magyar webshopokat rangsoroló listáján pedig a vállalat négy év leforgása alatt a 12. helyről a 6. helyre lépett előre.

    Jelentősen növekvő online forgalom

    Az áruházlánc online megrendelésszáma az elmúlt 3 évben átlagosan mintegy 40 százalékkal nőtt évről évre. Az oldalnak több mint 2 millió látogatója volt a 2021-es márciusi boltzár idején, és az ebből fakadó online forgalom növekedése jócskán túlszárnyalta még a 2020 tavaszán, a pandémia miatti lezárások első heteiben tapasztalt eredményeket is. Egy-egy rendelésnél ekkor átlagosan 50 ezer forint körül költöttek a vásárlók.

    Egyértelművé vált, hogy a vállalati növekedés szempontjából elengedhetetlen az online értékesítési csatornánk további dinamikus fejlesztése. Célunk, hogy a webes konverzió az elkövetkezendő 2 év során felzárkózzon a nagy nemzetközi e-kereskedők szintjére. Emellett szeretnénk a jövőben még előkelőbb helyen végezni a legnagyobb forgalmú magyar webshopok listáján is” – mondta el Fazekas Bálint, az Euronics kereskedelmi ügyvezetője.

    Optimális vásárlói élmény az online térben

    A webshop megújításának munkálatai már a pandémiát megelőzően kezdetüket vették, a vírushelyzet a projekt fontosságát azonban többszörösen is megerősítette. Végül közel 2 évnyi fejlesztés után, január második felében elindult az új rendszer.

    Az új oldalon a legfrissebb vásárlói trendeknek megfelelően fogalmaztuk újra a keresési logikákat, gördülékenyebbé tettük a regisztrációt és a kosárfolyamatot is. Ugyanakkor a regisztráció nélküli vásárlást is zökkenőmentesé alakítottuk, és tovább pontosítottuk az egyedi termékajánlásokat is a webshopon. Az utóbbi évek dinamikus választékbővülésére reflektál az új kategóriafa, amely maximálisan áttekinthető; a kategóriák közötti navigációban pedig nagy hangsúlyt kaptak az edukatív tartalmak” – tette hozzá Fazekas Bálint.

    A magas színvonalú felhasználói élmény biztosítása mellett hasonlóan fontos szempont volt egy olyan webshopmotor kiválasztása, amely az egyre intenzívebb megterhelést rugalmasan képes kezelni.

    A webshop az áruházi értékesítésben is segít

    Az omnichannel értékesítési környezetben megfelelően működő, felhasználóbarát webshop nem csupán az online, hanem az offline értékesítés növekedésének egyaránt feltétele, hiszen az üzletekben vásárlók döntő többsége is online tájékozódik a termékekről a vásárlást megelőzően: a releváns információforrások között az egyik legfontosabb a kereskedők webshopja.

    Az Euronics jövőre vonatkozó tervei között szerepel a digitalizáció kiterjesztése a cég működésének más területeire is, mint a vállalat automatizált raktára, valamint az edukációs anyagok további digitalizálása és egy munkarend-tervező alkalmazás kidolgozása a munkavállalók számára.

    Forrás: Márkamonitor 2022.02.14.

    Dinamikusan nő az Euronics online értékesítése – A vállalat megújította webshopját – Márkamonitor (markamonitor.hu)