Cégvezetés,  Kiemelt

A bér nem elég – munkaerő-megtartás 2021-ben

A múlt héten közzétettük az Euronics munkatársainak átlagbéreit, amelyeket a nyáron az inflációt meghaladó mértékben emeltünk. Az alapbér azonban csak az első feltétel, emellett nagyon sok minden szükséges ahhoz, hogy egy munkáltató 2021-ben képes legyen megtartani az egyre nehezebben toborzott kollégáit.

Az elmúlt másfél év minden cég, minden dolgozó és vezető számára nagyon nehéz volt. A nem élelmiszereket forgalmazó kereskedelmi vállalatok számára különösen, hiszen márciusban, a harmadik hullám miatt be kellett zárnunk a boltokat. Volt, aki fizetés nélküli szabadságra küldte a kollégáit, volt, aki, ha csak átmenetileg is, de felmondott nekik. Ez utóbbi szerintem rendkívüli rövidlátásról tanúskodik: hogyan várhat lojalitást az embereitől olyan munkáltató, amelyik cserbenhagyja őket, ha baj van?

Mi az Euronicsnál úgy döntöttünk, senkit nem küldünk el az ideiglenes boltzár miatt.

Az üzletek dolgozóit fizetett szabadságra küldtük, hiszen csak azért, mert a mi boltjaink nem nyithattak ki, nekik gondoskodni kellett a családjuk megélhetéséről. Természetes, hogy nem hagytuk őket egyedül!

A pandémia alatt jelentősen nőtt a műszaki cikkek iránti kereslet: idén, a fokozatos nyitással, az ország újra indulásakor az üzletekben 20, az online csatornánkon 60 százalékos növekedést értünk el az előző évhez képest. Úgy gondolom, az a helyes, ha egy felelős, hosszú távon gondolkodó vállalat a munkavállalóival is osztozik az eredményekben: ha együtt sírunk, együtt is nevetünk! Ezért az inflációt jócskán meghaladó mértékben, átlagosan 7 százalékkal emeltük a szaküzletekben a béreket.

Tavasszal elkezdtem személyesen végiglátogatni mind a 67 üzletünket, mert szeretném első kézből hallani, hogy vannak a kollégáim, mit szeretnének, mire van szükségük ahhoz, hogy ne csak jól dolgozzanak, de jól is érezzék magukat. Rengeteg inspiráló történetet, gondolatot hallottam, több száz munkatársammal találkoztam.

Arra jutottam, a kitartásukat, hűségüket szeretném rendszeresen meghálálni, ezért bevezettük a lojalitási bónusz intézményét. Erre az üzlethálózatban mindenki jogosult, aki legalább hat hónapja dolgozik nálunk, összege pedig fokozatosan nő a cégünknél eltöltött munkaévekkel arányosan. Két éves vagy annál hosszabb munkaviszony után már egy teljes havi pluszbért adunk, két részletben, júliusban és januárban.

Az ország különböző Euronics-boltjaiban folytatott beszélgetéseink alapján megerősíthetem, hogy fontos szempont a munkatársak megtartásában a folyamatos képzés is. Egy olyan gyorsan változó szegmensben, mint a műszaki és hobbicikkek, nem egyszerű mindig tisztában lenni a legújabb trendekkel, ráadásul a szakértő értékesítésnek is számos olyan finomsága van, amelyet éveken át tanítunk kollégáinknak. A távoktatásban elvégezhető modulokból negyedévente vizsgát is tesznek, így objektív feltételek alapján is követhetik folyamatos fejlődésüket, tanulásukat.Tisztes jövedelem, megbecsülés, folyamatos képzés és remek közösség: ezek vállalati kultúránk legfőbb építőkövei. 2021-ben ez az alap!

Leave a Reply

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.