Cégvezetés,  Kiemelt

Az omnichannel értékesítés jegyében újul meg az Euronics webshopja

Az Euronics webshop megújításának munkálataiba és az omnichannel értékesítési környezet modernizációjába már a pandémia kitörése előtt belekezdtünk, aztán a vírushelyzet a projekt fontosságát többszörösen meg is erősítette. Fontos mérföldkő a cég életében, hogy az új rendszer közel 2 évnyi fejlesztés után, 2022.  február első napjaiban elindult. Mivel hasonló fejlesztések számos magyar vállalkozás számára szükségessé váltak az elmúlt időszakban, megosztom a magunk tapasztalatát a projekt kapcsán.

Az Euronics online forgalma 2018 óta több, mint a duplájára nőtt. A GKI Digital legnagyobb forgalmú magyar webshopokat rangsoroló listáján négy év leforgása alatt a 12. helyről a 6. helyre léptünk előre. Ezzel a dinamikus fejlődéssel párhuzamosan a fogyasztók elvárása is folyamatosan emelkedett az internetes vásárlással kapcsolatban. Egyértelmű volt, hogy elengedhetetlen az online értékesítési csatorna fejlesztése. Mindezt egy komplex UX (user experience) kutatás és felhasználói tesztek sora előzte meg, melynek célja a külső és belső felhasználói élmény magasabb szintre emelése volt, amelyhez a vásárlóinkat is sokkal jobban meg kellett ismernünk. A munkában számos kollégám mellett, komoly segítséget jelentett a McKinsey & Company összeállítása a témában.

A tervezés során az volt a legfontosabb, hogy valóban optimális vásárlói élményt teremtsünk az online térben. Ezért az új oldalon a legfrissebb fogyasztói trendeknek megfelelően fogalmaztuk újra a keresési logikákat, valamint gördülékenyebbé tettük a regisztrációt és a kosárfolyamatot is. Ugyanakkor a regisztráció nélküli vásárlást is zökkenőmentesé alakítottuk, és tovább pontosítottuk az egyedi termékajánlásokat. Végig szem előtt kellett tartanunk, hogy az omnichannel értékesítési környezetben megfelelően működő, felhasználóbarát webshop az online és az offline értékesítés növekedésének egyaránt feltétele, hiszen a vételt megelőzően az üzletekben vásárlók döntő többsége is online tájékozódik a termékekről. Az ominchannel értékesítés jelentőségéről a Harvard Business Review már 2011-ben is publikált anyagot, a járvány során pedig megtapasztalhattuk a szemléletváltás jelentőségét.

Célunk, hogy a webes konverzió az elkövetkezendő 2 év során felzárkózzon a nagy nemzetközi e-kereskedők szintjére és még előkelőbb helyen végezzünk a legnagyobb forgalmú magyar webshopok listáján. Nem véletlen, hogy a magas színvonalú felhasználói élmény biztosítása mellett fontos szempont volt egy olyan webshopmotor kiválasztása, amely az egyre intenzívebb megterhelést rugalmasan képes kezelni. Az Euronics jövőre vonatkozó tervei között szerepel a digitalizáció kiterjesztése a cég működésének más területeire is, ezt szolgálja majd többek között a cég 2022-ben induló automatizált raktára.

Leave a Reply

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.