Cégvezetés,  Kereskedelem,  Kiemelt

Nem elég csak online jelen lenni!

Az elmúlt másfél évben, amíg a pandémia miatt hol kötelező karanténban, hol önkéntes „szobafogságban” voltunk, mindannyian láttuk, éreztük, hogy hatalmasat nőtt az e-kereskedelem. Online rendeltünk ételt, heti bevásárlást, konferenciakamerát, van, akinek számítógépre, másnak második monitorra volt szüksége – a bezártságunk alatt is dolgozó futárok mindent házhoz szállítottak. Már autót is vásárolhatunk online, virtuális bemutató alapján – mondjuk én biztos, hogy próbakör nélkül nem ugranék bele! Gondolhatnánk, hogy lassan nem is lesz már szükség hagyományos üzletekre, de nem is tévedhetnénk nagyobbat.

A GfK friss, „Európai Kiskereskedelem” című tanulmánya szerint Európában a kiskereskedelem forgalma 2020 januárja óta átlagosan 24 százalékkal nőtt, az online kereskedelem súlya pedig az idei első félévben már elérte a 45 százalékot, vagyis lassan ugyanannyit költünk az interneten, mint a fizikai boltokban. Magyarországon és a mi kategóriánkban, a műszaki kiskereskedelemben a GfK Kiskereskedelmi panelje 11,5 százalékos növekedést mért, az online csatorna súlya pedig 36,5 százalék volt – tehát minden három forintból már kevesebb, mint kettőt költünk el offline üzletekben.

Mit vásárolunk?

A GfK első féléves jelentése (GfK’s Helicopter View Report for the Tech Industry) és a saját adataink alapján is látszik, hogy jelentősen nőtt a szórakoztatóelektronikai szegmens – a tavalyról elhalasztott foci-eb miatt sokan vásároltak új TV-t. A Covid 1. hulláma által gerjesztett magas bázis miatt csökkent viszont a tavalyi év slágertermékei, a háztartási kisgépek, különösen a sütő-főző eszközök és a hajnyírók forgalma. Valószínűleg a lakásfelújítási támogatás hatása, hogy szépen bővült a beépíthető háztartási nagygépek iránti kereslet.

Mégis azt gondolom, hogy továbbra is fontos az országos bolthálózat, hiszen tartós fogyasztási cikkeket felelőtlenség lenne úgy vásárolni, hogy nem néztük, tapogattuk meg. Nagyon is személyes döntés, és évekre meghatározhatja az otthon töltött órák, napok hangulatát, hogy néz ki és milyen képet ad egy tévé, mekkora a zöldséges fiók egy hűtőszekrényben, vagy valójában mekkora a 6 kilogrammra hitelesített mosógép dobja, ajtónyílása. Ráadásul szakértő segítség, az egyéni igényeinket felmérni képes tapasztalt szakértékesítő tanácsai nélkül könnyű elveszni a hatalmas választékban, és drága hibákat véthetünk. Éppen ezért próbálkoznak a korábban kizárólag e-kereskedelemmel foglalkozó versenytársaink is fizikai boltok nyitásával.

Ha itt is labdába akarnak rúgni, lesz dolguk: 67 üzletünkkel messze az Euronicsé a legnagyobb országos lefedettséggel rendelkező műszaki kiskereskedelmi hálózat Magyarországon. De nálunk is egyre fontosabb az e-kereskedelem: az idei első félévben teljes árbevételünk – a márciusi kötelező boltzár hatását kiszűrve – 20 százalékkal nőtt, az online viszont közel 60 százalékkal egyenesen kilőtt! Eddig is jelentős összegeket fektettünk be a digitalizációba, idén további komoly beruházásokkal fejlesztjük a webshopunkat és a hozzá kapcsolódó logisztikai szolgáltatásokat, hogy a vásárlók még gyorsabban, még kényelmesebben rendelhessenek egyre bővülő kínálatunkból.

Leave a Reply

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.