Cégvezetés,  Kiemelt

Növekedés kihívások idején: az Euronics 2021-ben

Csapatunk valamennyi tagjának érdeme, hogy a kihívások – a pandémia, a chiphiány, az akadozó ellátási láncok – ellenére 2021-ben az Euronics történetének eddigi legnagyobb forgalmát értük el, 71 milliárd forintos árbevétellel. A közös jövőnk szempontjából is figyelemre méltó, hogy az online értékesítés növekedése az üzlethálózatban elért fejlődést is jócskán felülmúlta.

A koronavírus-járvány, a chiphiány és az akadozó ellátási láncok hatása a műszaki cikkek piacán is érezhető volt. Megtapsztalhattuk, hogy a folyamatosan változó igények és erőforrások összehangolásakor a nagyfokú rugalmasság a siker kulcsa. Közös erőfeszítéseinknek köszönhető, hogy az Euronics üzleteiben a szektorra jellemző nehézségekből a vevők 2021-ben szinte semmit nem érzékelhettek.

Vásárlóink igényeit azért tudtuk 2021-ben is kiszolgálni, mert gyorsak és rugalmasak voltunk. Emellett természetesen több mint három évtizedes beszállítói kapcsolataink és szakértői csapatunk tapasztalatai is előnyt jelentettek. Országos üzlethálózatunk raktárként és átvevőpontként is funkcionál, ezért elegendő mennyiséget tudtunk felhalmozni a termékekből, így sem az áruhiány, sem a jelentős árnövekedés nem azonnali és akkut módon érintette a céget. 

2021-ben is kitartottunk az omnichannel értékesítési modell mellett, az ebbe fektetetett munka pedig megtérülni látszik. A fejlesztések lehetővé tették az országos üzlethálózat és a webshop egymást segítő és kiegészítő integrált működtetését. A stratégiai üzletágként kezelt online értékesítési csatorna forgalma is dinamikusan növekszik: 2021-re már a 6. legnagyobb árbevételű webshop a miénk. Ilyen előkelő helyezést teljes egészében magyar tulajdonú cégként egyedüliként értünk el. 

Munkatársaink szakértelmét dícséri, hogy az árbevétel döntő része az üzletekben zajló értékesítésekből származott, amely szintén kétszámjegyű növekedést mutat az előző évhez képest. Az elmúlt évben az Euronics üzletek kínálatát is tudatosan bővítettük. Az új, e-mobilitás kategóriájába tartozó e-bike termékekből például mintegy 1200 termék kelt el tavaly. Önmagáért beszél a tény, hogy 2021-ben annyi háztartási kisgépet adtunk el, mint két vidéki nagyváros lakossága. Becsléseink szerint legalább minden harmadik háztartásban található valamilyen új, Euronicsban vásárolt háztartási gép.A sikereket látva bizakodóan tekintünk a 2022-es évre, hiszen idén már új, robotizált raktárunk is növeli majd a vállalat hatékonyságát. Köszönöm az Euronics csapatának a kiváló munkát a tavalyi év során, és hasonlóan jó eredményeket kívánok mindannyiunknak az előttünk lévő időszakra is!

Leave a Reply

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.